вівторок, 17 листопада 2015 р.

Олімпіадні завдання з історії

Завдання для проведення ІІІ етапу Всеукраїнської олімпіади з історії.

8 клас
1. За наказом англійського короля Генріха VІІІ (1509 – 1547рр) на одній шибениці були страчені католик (за те, що шанував папу римського) і кальвініст (за те, що заперечував святість богослужіння). Яких же релігійних і політичних переконань дотримувався англійський монарх? Свою думку обґрунтуйте. 
                                                                                                                                                          10 балів                                                                                                                                                                                                                                                          2. Охарактеризуйте становий поділ українського суспільства на початку ХVІ століття, заповнивши таблицю.
СтанПравове та соціальне становище










                                                                                                                                                       10 балів

3. Заповніть таблицю. Підказка: прізвища діячів всесвітньої та української історії об’єднує однакова літера алфавіту. Вкажіть ці прізвища, одночасно заповнивши прогалини в таблиці.
Прізвище, ім’яРік подіїВідомості про історичних осіб
«…Паче всього  – гордості не майте в серці і в умі.
…Лжі бережіться, і п’янства, і блуду, бо в сьому душа погибає і тіло…»
Став «старшим братом, дозорцем, довічним охоронцем і наставником» об’єднаних Лаврської та Братської шкіл
Три тижні серед островів біля південного краю Америки він шукав прохід через протоку, що тепер названа його ім’ям
«Золота книга настільки ж корисна, як забавна, про найкращий устрій держави й про новий острів Утопію»
Видатний військовий діяч, сподвижник Богдана Хмельницького. Під час Збаразької облоги очолював козацьку кінноту; тут і загинув, але залишився у народній пам’яті: «… ти славний козаче, за тобою ... вся  Вкраїна плаче».

                                                                                                                                                     10 балів
 4. Тестові завдання.
 4.1 Позначте події з історії України, що відбувалися у ХVІ столітті.
 1) Ліквідація Київського удільного князівства;
 2) видання І.Федоровим у Львові «Апостола» і «Букваря»;
 3)відкриття Острозької академії;
 4) створення першого реєстру українських козаків;
 5) відкриття друкарні Києво-Печерського монастиря;
 6) поширення реформаційних учень на українські землі;
 7) обрання П.Конашевича-Сагайдачного гетьманом.
А) 1, 3, 5, 6.
Б)  2, 3, 4, 6.
В) 1, 2, 4, 5.
Г) 2, 4, 6, 7.
4.2.  Установіть послідовність подій.
 А) Берестейська церковна унія;
 Б) створення Києво-Могилянського колегіуму;
 В) Люблінська унія;
 Г) виникнення українського козацтва.
  1 –
  2 –
  3 –
  4 –
4.3.  Установіть відповідність  між визначеннями і поняттями:
  1) полон, у який брали татари під час своїх нападів;
  2) козацький бойовий човен;
  3) один із видів турецької бойової галери;
  4) бій козаків у довільному порядку, під час якого вони змішувалися з ворогом і кожен запорожець  демонстрував власну хоробрість і військову майстерність.
  А)чайка;                                                                                        1 – 
  Б) ясир;                                                                                          2 –
  В) каторга;                                                                                     3 –
  Г) галас;                                                                                         4 –
  Д) бунчук.
4.4. Чи правильне судження?
        На початку ХVІІ століття козацтво…
  1. складало більшість населення українських земель;
  2. повністю перебувало на утриманні польського короля.
   А) обидва варіанти правильні;
  Б) тільки 1-й варіант правильний;
   В) тільки 2-й варіант правильний;
   Г) обидва варіанти неправильні.
4.5. Яке твердження відповідає умовам Люблінської унії?
   А) українські землі увійшли до складу Польського королівства;
   Б)  українські землі увійшли до складу Великого князівства Литовського;
   В)  українські землі стали рівноправною частиною Речі Посполитої;
   Г)  українські землі перейшли під спільне управління Польщі та Литви.
                                                                                                                                    14 балів

5. Заповніть пропуски у тексті.
    У ________ році козацьке військо зазнало поразки під _____________. Татари залишили  поле бою, захопивши у полон ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­______________. Командування взяв на себе полковник _______________  і вивів головні сили з _______________. Так козацькі  війська уникнули розгрому. Тим часом, визволившись із татарського полону,  гетьман організував оборону  в районі м._______________ і спинив прохід поляків на Київщину.

                                                                                                                                      6 балів

Всього 50  балів
Олімпіадні завдання для 9 класу
9 клас

1. «Революція пожирає своїх дітей…».
Коли і у зв’язку із чим з’явився цей вислів? Визначте причини і наслідки цього явища?
10 б

2. «Від старої до нової України».
Поясніть, який зміст вкладають історики у це висловлювання, характеризуючи економічний розвиток українських земель кінця ХVІІІ – першої половини ХІХ ст.
10 б

3. Складіть таблицю «Українські землі у складі Російської та Австрійської імперії» за схемою:

Запитання
Російська імперія
Австрійська імперія
1. Назви історико-географічних регіонів українських земель, які перебували у складі імперії.



2. Внаслідок яких подій опинилися під владою імперії.



3. Адміністративно-територіальний устрій та назви адміністративних одиниць.


10 б

4. Тести
1. У якому році у Франції були скликані Генеральні штати?
а) у 1744 р.;
б) у 1788 р.;
в) у 1789 р.

2. Який державний орган Франції оголосив про скасування монархії та встановлення республіки наприкінці ХVІІІ ст.?
а) Законодавчі збори;
б) Національний конвент;
в) Законодавчий корпус
.
3. Де відбулася «битва народів»?
а) під Бородіном;
б) під Лейпцигом;
в) під Ватерлоо.

4. Хто із російських воєначальників здійснив розгром наполеонівської армії у Росії в 1812 р.?
а) М.Кутузов;
б) Олександр І;
в) О.Суворов.

5. «Священний союз» у 1815 р. був укладений між монархами…
а) Росії, Австрії, Пруссії;
б) Росії, Англії, Австрії;
в) Франції, Росії, Пруссії.

6. Після придушення українського гайдамацького повстання Коліївщини його керівник М.Залізняк був…
а) страчений;
б) ув’язнений у Варшавській тюрмі;
в) відправлений до Сибіру.

7. У якому році К.Розумовський став гетьманом України?
а) у 1750 р.;
б) у 1762 р.;
в) у 1764 р.

8. Кого вважають першим українським філософом?
а) Г.Полетику;
б) М.Бантиша-Каменського;
в) Г.Сковороду.

9. Який із вказаних документів був програмним для Кирило-Мефодіївського товариства?
а) «Руська Правда»;
б) «Конституція»;
в) «Книга буття українського народу».

10. Назвіть роки діяльності «Руської трійці» у Західній Україні.
а) 1832-1837 рр.;
б) 1837-1848 рр.;
в) 1848-1851 рр.
10 б   

Завдання для 10 класу 
1.Монархія Габсбургів була конституційною, а монархія Романових - самодержавною. Як це позначилося на становищі українців, що жили на їх територіях?
10 б
2. Схарактеризуйте рішення Українського національного конгресу. У чому ви вбачаєте його значення для української революції?                                                                                                                             10 б

3.Визначте головні напрями «нового курсу» Ф.Рузвельта.

«Новий курс»
у промисловості
у фінансовій сфері
у сільському господарстві
у соціальній сфері
10 б
4.Впишіть порядковий номер названих подій у відповідну графу таблиці.

1914
1915
1916
1917
1918

1.«Чорний день німецької армії».
2.Необмежена «підводна війна».
3.Перше використання танків.
4.Дарданелльська десантна операція.
5.Останній наступ російських військ.
6.Битва на р. Марна.
7.Проголошення незалежності УНР.
8.Проголошення «Декрету про мир».
9.Укладення Брест-Литовського мирного договору.
10.Створення легіону УСС.
5 б
4. З якими подіями пов’язані назви?
  • Іпр;
  • Перемишль;
  • Горліце;
  • Сарикамиш;
  • Сараєво;
  • Капоретто;
  • Луцьк;
  • Льєж;
  • Аррас;
  • Верден.
                                                                                                                                                                             5 б





 Завдання 8 клас
1. Обґрунтуйте  або спростуйте твердження, що потреба у здійсненні Реформації існувала не лише в
    Німеччині, а й в усій Європі.
10 б
2. Поміркуйте. Колонії європейських держав, що виникли у ХVІ ст. за океаном, мали ряд відмінностей від колоній, що заснували греки на берегах Чорного та Середземного морів. У чому полягали їхні відмінності? Як змінилася сутність поняття "колонія"?

3.Заповніть таблицю " Відмінність мануфактури від ремісничої майстерні".
    Впишіть порядковий номер названих ознак у відповідну графу таблиці.
10 б
Реміснича майстерня
Мануфактура



1.Існує поділ праці.
2.Велике підприємство.
3.Працюють наймані робітники.
4.Поділ праці відсутній.
5.Працює майстер з учнями та підмайстрами.
6.Дрібне підприємство.
7.Знаряддя праці належать власникові, а не виробникам.
8.Примітивні знаряддя праці.
9.Є верстати і механізми.
10. Вироби належать власникові, а не виробникам.
                                                                                                                                                                              
4.Тести
1. Як називався найбільш чисельний прошарок феодального класу у Великому князівстві Литовському та у Польщі у першій половині ХVI ст.?
а) шляхта;
б) бояри;
в) магнати.

2. Хто із вказаних нижче діячів мав безпосереднє відношення до Люблінської унії?
а) Д.Вишневський;
б) Сигізмунд ІІ Август;
в) М.Глінський.

3. Які адміністративно-територіальні одиниці було утворено на українських землях польською владою у другій половині ХVI ст.?
а) губернії;
б) князівства;
в) воєводства.

4.У якому році польський король вперше найняв на державну службу козаків?
а) у 1571 р.;
б) у 1572 р.;
в) у 1578 р.

5.З яким козацьким повстанням у вас асоціюється Солоницька битва?
а) з повстанням під проводом К.Косинського;
б) з повстанням під проводом С.Наливайка;
в) з повстанням під проводом М.Жмайла.




6.У якому році І.Федорович (Федоров) видав першу друковану книгу – «Апостол»?
а) у 1574 р.;
б) у 1576 р.;
в) у 1596 р.

7.Гетьман П.Конашевич-Сагайдачний активно підтримував…
а) католицьку церкву;
б) греко-католицьку церкву;
в) грецьку (православну) церкву.

8.До якої із вказаних дат має відношення зруйнування Кодацької фортеці?
а) 1631 р.;
б) 1634 р.;
в) 1635 р.

9.Яка подія відбулася у 1517 р.?
а) почалася Реформація у Німеччині;
б) почалася Реформація у Англії;
в) почалася контрреформація.

10.Яку із вказаних дат вважають початком утворення незалежної держави Голландії?
а) 1576 р.;
б) 1579 р.;
в) 1609 р.


11.Хто став королем Франції після завершення громадянських воєн у ХVI ст.?
а) Генріх Гіз;
б) Генріх Бурбон;
в) Генріх Валуа.

12.Що таке «обгороджування»?
а) це відбирання землі у селян англійськими дворянами, яку ті використовували під випас овець;
б) це обгороджування англійськими селянами своїх земель, щоб не віддавати їх дворянам;
в) це обгороджування (відокремлення) частини земель від інших і передавати їх королю.

13.Яка подія історії Англії сталася у 1534 р?
а) почалося селянське повстання під керівництвом Р.Кета;
б) англійський флот переміг іспанську «Непереможну армаду»;
в) було проголошено утворення англіканської церкви.

14.Що таке Реформація?
а) це виховання молоді в дусі істинного католицизму;
б) це перегляд поглядів на питання сутності королівської влади;
в) це перегляд поглядів католицького віровчення та обрядів католицької церкви.  

                                                                                                                                             
15.Чому англійський король Генріх VІІІ Тюдор розпочав Реформацію?
а) тому що йому сподобалися ідеї М.Лютера;
б) тому що він хотів цим самим дошкулити католицькій Франції, як найбільшому ворогу і сусіду;
в) тому що він хотів у черговий раз одружитися, а католицька церква цього не дозволяла.
15 б







Немає коментарів:

Дописати коментар