неділю, 20 вересня 2020 р.

Шановні 11 класники!
Готуємося до тематичного оцінювання з теми:
"Україна в роки повоєнної відбудови"

(матеріали можна знайти за QR кодом, або за посиланням)

Матеріал з теми









"
Завдання

1.У якому році Українська РСР стала членом Організації Об’єднаних Націй?
А)1954 р.                     Б) 1949 р.                     В) 1944 р.                 Г)  1945 р.

2.1945 рік в історії України пов’язаний із
А) голодом у центральних і південних областях, операцією «Вісла».
 Б)включенням до її складу Закарпаття, голодом у центральних і південних областях.
 В)операцією «Вісла», початком членства республіки в ООН.
Г) початком членства республіки в ООН, включенням до її складу Закарпаття.

3.Особливість процесу післявоєнної відбудови народного господарства України (1945 –  початок 1950-х років) визначалася
1.першочерговою відбудовою важкої промисловості та енергетики.
2.спрямуванням основної частини капіталовкладень у соціальну сферу.
3.пріоритетним розвитком сільського господарства як джерела фінансування промисловості.
4.опорою лише на власні сили та ресурси Радянського Союзу.
5.відсутністю достатньої кількості кваліфікованої робочої сили.
6.використанням фінансової та технічної допомоги за «планом Маршалла».
 А)1, 2, 4                Б) 3, 5, 6                В) 2, 3, 6                Г)   1, 4, 5

4.Процес післявоєнної відбудови в Україні (1945 – початок 1950-х років) характеризувався
А)наявністю достатньої кількості кваліфікованої робочої сили та спрямуванням основної частини капіталовкладень у відбудову соціальної сфери.
Б) поверненням усіх евакуйованих на схід СРСР підприємств, їх модернізацією на базі обладнання, що СРСР отримував як репарації.
В) відбудовою економіки України як самостійного, самодостатнього комплексу з використанням західної фінансової та технічної допомоги.
Г) першочерговою відбудовою важкої промисловості та енергетики з опорою лише на власні сили та ресурси Радянського Союзу.

5. «Операція «Вісла» – це
А) воєнна операція Армії Крайової проти загонів УПА на завершальному етапі Другої світової війни.
Б) примусове виселення українського населення з його етнічних земель на сході Польщі до її західних воєводств, здійснене польським урядом у 1947 р.
В) переселення українського населення з його етнічних територій, що увійшли до складу Польщі, до УРСР, здійснене на підставі договору 1945 р.
Г) спільна польсько-радянська військово-каральна операція на території Західної України проти загонів УПА та місцевого населення, яке підтримувало їх.

6.Перелік яких термінів і понять потрібно використовувати, характеризуючи процес радянізації  західних областей України після Другої світової війни?

 А)Індустріалізація, колективізація, «культурна революція», депортації, репресії.
Б) Індустріалізація, кооперація, волюнтаризм, «культурна революція», депортації.
В) Операція «Вісла», розкуркулювання, мобілізація, Голодомор, «саморозпуск» УГКЦ.
Г) Раднаргоспи, колективізація, депортації, прискорення, політичні реабілітації.
7.Із якою метою в Україні наприкінці 1940 – на початку 1950-х рр. було розгорнуто кампанії боротьби проти «космополітизму» та «низькопоклонства перед Заходом»?

А) мобілізувати суспільство на здійснення відбудови народного господарства
 Б)переконати радянське суспільство в перевагах соціалізму над капіталізмом
 В)відновити тотальний політико-адміністративний контроль за суспільством
Г) посилити роль української національної інтелігенції в суспільстві

8.Яку назву отримав ідеологічний наступ на радянське суспільство сталінського режиму після завершення Другої світової війни?
А) «волобуєвщина»      Б) «ждановщина»                 в)  «шумськізм»                 г) «лисенківщина»

9. Укажіть особливості процесу післявоєнної відбудови народного господарства Української РСР (1945 — початок 1950-х рр.).

1. опора лише на власні сили та ресурси Радянського Союзу
 2.спрямування основної частини капіталовкладень у сільське господарство та соціальну сферу
 3.збіглася з процесом радянізації західних областей
4. засудження культу особи Й. Сталіна
5. використання західної фінансової та технічної допомоги за «планом Маршалла»
6. пріоритетний розвиток сільського господарства як джерела фінансування промисловості
 7.першочергова відбудова галузей важкої промисловості, транспорту та енергетики
10.Які із зазначених явищ спостерігалися в розвитку культури України в другій половині 1940 — на початку 1950-х рр.?
 1.засилля в науці «лисенківщини», ідеологічний наступ «ждановщини»
2. «культурна революція» на західноукраїнських землях
3. висилка видатних діячів культури за кордон
4. набуття українською культурою космополітичних рис
5. відбудова закладів освіти, науки та культури
6. перехід на обов’язкову середню освіту
7. повна русифікація в університетах

11Робота з поняттями і термінами
• Поясніть поняття й терміни: репатріанти, екстенсивний шлях розвитку, тоталітарна економіка, модернізація, спец поселення, національна свідомість, космополіти, «псевдонаука», «лисенківщина», «ждановщина».

12.Хто ці особи?Дайте оцінку дяльності: 1. Йосипа Сліпого.2. Василя Кука.3. Олександра Довженка.
4. Олеся Гончара.
Завдання
13. Про події якого періоду згадував М. Хрущов у мемуарах?
1)«Незабаром стали надходити офіційні донесення про людей, які померли від голоду. Траплялися випадки людоїдства... Кириченко, який був тоді секретарем Одеського обласного комітету партії, сказав мені, що він їздив до одного з колгоспів перевіряти, як люди переносять зиму... Уявляєш собі все це? Ця жінка збожеволіла від голоду і зарізала власних дітей!»
2). Яке поняття ілюструють резолюції і постанови ЦК ВКП(б) і ЦК КП(б)У «Про серйозні недоліки і помилки керівництва української компартії», «Про політичні помилки і незадовільну роботу Інституту історії України Академії наук УРСР», «Про репертуар драматичних і оперних театрів УРСР і заходи до його поліпшення» ?
3). Що стало наслідком прийняття рішення, уривок з якого наведено нижче? «Остаточно вирішити українську проблему у Польщі. З цією метою: а) провести за погодженням з Державним Репатріаційним Управлінням евакуацію з південної та східної прикордонної смуги усіх осіб української національності на північно-західні землі, розселяючи їх там, за можливості, як найрозпорошеніше; б) евакуації будуть піддані усі українські народності з лемками включно (...)».
14. Про кого йдеться в уривку з послання до ювілею?
«...Був живим втіленням долі Української церкви і нашого народу у XX столітті... Його, як і мільйони українців, прирекли на тортури в катівнях НКВД/КГБ і на мучеництво ГУЛАГу. Але якщо в ув’язненні він був “німим свідком Церкви”, то згодом, уже в діаспорі, став голосом “мовчазної Церкви”».
15.Запитання і завдання які потребують розгорнутої відповіді

1. Які території увійшли до складу УРСР у 1945-1947 рр.?

2. Які наслідки мала Друга світова війна для господарства України?

3. В роботі яких міжнародних організацій брала участь Україна в другій половині 40-х рр.?

4. Які реформи у сфері фінансів та розподілу були проведені в 40-х рр.?

5.  Яку роль відіграла Україна у створенні ООН?

6. Які  першочергові  завдання  ставив  план відбудови господарства УРСР?

7. У чому полягали особливості відбудови народного господарства в Україні?

8. Які чинники впливали на демографічну ситуацію в Україні в 40-х рр.?

9. Назвіть наслідки територіальних змін УРСР у повоєнний час.

10. Чому радянське керівництво наважилося на надання Україні формальної самостійності у здійсненні зовнішньої політики?

11. Чим був викликаний голод 1946-1947 рр.? Які заходи, на Вашу думку, могли б запобігти йому?

12. Як Ви вважаєте, завдяки яким чинникам СРСР вирішив на свою користь усі територіальні питання повоєнного часу?

13. Що було спільного та відмінного в причинах, наслідках голоду 1946-1947 рр. та голодомору 1933 р.?

14. Чи варті були, па Вашу думку, результати відбудови тих методів, якими вони досягалися?




Немає коментарів:

Дописати коментар