Шановні 11 класники! Готуємося до тематичного оцінювання
з теми "Післявоєнна відбудова й розвиток України" (1945 р. – початок 1950-х років)
I. Завдання
цієї форми складаються зі
вступного запитання тА чотирьох варіантів відповідей, серед яких
потрібно вибрати один правильний.
1.
Комплекс заходів, вжитих ВКП(Б) у 1920–30-х рр., що мав на меті
модернізацію промисловості, називають:
А
депортація;
Б
індустріалізація;
В
радянізація;
Г
колективізація.
2.
Вигнання, висилка окремих осіб чи цілих народів з постійного місця проживання:
А
депопуляція;
Б
депортація;
В
репатріація;
Г
репарація.
3.
Теорія, що сповідує байдуже ставлення до батьківщини та свого народу,
заперечує патріотизм, національну незалежність й висуває ідею створення світової держави, світового
громадянства:
А
гегемонізм;
Б
екзистенціалізм;
В
антисемітизм;
Г
космополітизм.
4.
Процес попереднього перегляду творів, призначених для друку, називають:
А
перевірка;
Б
коригування;
В
цензура;
Г
редагування.
5.
Підписання договору між СРСР та Польщею про радянсько-польський кордон
відбулося у:
А
червні 1945 р.;
Б
серпні 1945 р.;
В
серпні 1946 р.;
Г
лютому 1947 р.
6.
Депортація українського населення Холмщини та Лемківщини у західну
Польщу проводилася в:
А
березні–грудні 1947 р.;
Б
квітні–травні 1947 р.;
В
лютому–березні 1948 р.;
Г
жовтні–листопаді 1948 р.
7.
Загибель головнокомандуючого УПА Р. Шухевича (Т. Чупринки) сталася у:
А
березні 1949 р.;
Б
жовтні 1949 р.;
В
січні 1950 р.;
Г
березні 1950 р.
8.
Коли Президія Верховної
Ради СРСР прийнялА
Указ про передачу Криму до складу УРСР?
А
У червні 1953 р.;
Б
листопаді 1954 р.
В
лютому 1954 р.;
Г
лютому 1955 р.
9.
У якому місті проходила перша сесія Генеральної Асамблеї ООН, де були
присутні члени делегації УРСР?
А
Москві;
Б
Сан-Франциско;
В
Парижі;
Г
Лондоні.
10. У січні 1946 р. у складі УРСР
було створено область:
А
Закарпатську;
Б
Волинську;
В
Львівську;
Г
Рівненську.
11. У лютому
1947 р. було підписано
радянсько-румунський
договір, за яким до УРСР
відходила:
А
Північна Буковина;
Б
Хотин, Ізмаїл;
В
Лемківщина та Надсяння;
Г
Північна Буковина, Хотин, Ізмаїл.
12. Операція «Вісла»
передбачалА переселення українців
з етнічних земель:
А
Лемківщини, Холмщини;
Б
Посяння, Підляшшя;
В
Лемківщини, Підляшшя, Посяння;
Г
Лемківщини, Посяння, Холмщини, Підляшшя.
13. Народний комісаріат УРСР
закордонних справ очолив:
А
А. Громико;
Б
О. Корнійчук;
В
Д. Мануїльський;
Г
В. Кубійович.
14.
Ініціатором проведення у Львові собору Української греко-католицької
церкви був:
А
Г. Костельник;
Б
Й. Сліпий;
В А. Шептицький;
Г
Т. Ромжа.
15. Голова уряду УРСР з 1947–1954
рр.:
А
Д. Коротченко;
Б
М. Хрущов;
В
Л. Мельников;
Г
Л. Каганович.
16. Автором роману «Прапороносці»
був:
А
Ю. Яновський;
Б
В. Некрасов;
В
М. Рильський;
Г
О. Гончар.
17. Відбудова народного
господарства в Україні розпочалась:
А
після отримання допомоги від інших держав;
Б
одразу після цілковитого звільнення УРСР;
В
у міру звільнення території УРСР;
Г
після ліквідації УГКЦ.
18. Українську греко-католицьку
церкву було ліквідовано в:
А
грудні 1945 р.;
Б
березні 1946 р.;
В
жовтні 1947 р.;
Г
березні 1948 р.
19. Комуністична влада
називалА «українським буржуазними
націоналістами»:
А
емігрантів;
Б
усіх, хто походив із буржуазного середовища;
В
усіх, хто виступав
зА збереження мови,
культури, звичаїв українського народу;
Г
усіх, хто виступав проти збереження культурних і мовних традицій
українського народу.
20.
Культурна революція на західноукраїнських землях передбачала:
А
ліквідацію неписемності;
Б
ідеологізацію та русифікацію освіти;
В
українізацію (коренізацію) освіти;
Г
відновлення діяльності «Просвіт».
21. В результаті модернізації
західних областей України:
А
зміцнилася військова могутність СРСР;
Б
зміцнився міжнародний авторитет СРСР;
В
відбулася уніфікація зі східними областями УРСР;
Г
був суттєво перевиконаний п’ятирічний план.
22. Що було причиною голоду
1946–1947 рр.?
А
Недосконалість системи господарювання;
Б
значне вилучення зерна;
В
повоєнна розруха;
Г
поєднання цих факторів.
23. Що не впливало на ефективність
сільського господарства УРСР?
А
Відсутність техніки та кваліфікованих кадрів;
Б
недосконалість системи управління господарством;
В
високий рівень дисципліни праці;
Г
переважання жінок у складі сільського населення.
24. Поразку ОУН–УПА у збройній
боротьбі спричинила:
А
кількісна перевага радянських військ;
Б
відсутність іноземної допомоги;
В
ліквідація УГКЦ;
Г
репресії,
соціально-економічні
реформи, здійснені радянською владою.
II. Завдання цієї форми складаються
зі спільного вступного
запитання та чотирьох завдань,
позначених буквами, до кожного з яких потрібно підібрати один варіант
відповіді, позначений цифрою.
25. Співвіднесіть поняття з їхніми
визначеннями.
А Репатріація 1 соціально-політична практика, що
характеризується нехтуванням
об’єктивними
законами історичного процесу, коли до уваги беруться
суб’єктивні
бажання та довільні рішення осіб, які її здійснюють
Б
колективізація 2 теорія, що проповідує байдуже ставлення до
історії батьківщини, свого
народу,
національної культури
В
космополітизм 3 процес докорінної перебудови аграрного
сектора
Г
волюнтаризм 4 повернення на батьківщину після війни військовополонених,
цивільних,
полонених
5 теорія, що сповідує байдуже ставлення до
історії батьківщини, свого народу,
національної
культури.
26. Співвіднесіть дати з подіями.
А
Квітень 1945 р. 1 «саморозпуск» УГКЦ
Б
березень 1946 р. 2 Україна стала співзасновником ООН на
конференції у Сан-Франциско
В
квітень–липень 1947 р. 3 голод в Україні
Г
1946–1947 рр. 4 операція «Вісла»
5 грошова реформа.
27. Співвіднесіть промислові
підприємства з місцем їх розташування.
А
Дніпрогес 1 Дніпропетровськ
Б
«Азовсталь» 2 Київ
В
комбінат ім. Г. Петровського 3 Маріуполь
Г
«Арсенал» 4 Запоріжжя
5 Харків.
28. Співвіднесіть прізвища з
посадами, які обіймали ці особи.
А
В. Кук 1 нарком закордонних справ
Б
Д. Мануїльський 2 голова Ради Міністрів УРСР
В
Д. С. Коротченко 3 митрополит УГКЦ
Г
Й. Сліпий 4 один із керівників збройного підпілля УПА
5 перший секретар ЦК КПУ.
29. Установіть відповідність між
галузями культури та їх представниками.
А
Література 1 Н. Ужвій
Б
образотворче мистецтво 2 Д. Клебанов
В
музичне мистецтво 3 М. Глущенко
Г
кіномистецтво 4 О. Гончар
5 Т. Лисенко.
30. Установіть відповідність
між прізвищами митців
та назвами їхніх творів.
А
В. Некрасов 1 «Любіть Україну»
Б
Ю. Яновський 2 «Богдан Хмельницький»
В
В. Сосюра 3 «В
окопах Сталінграда»
Г
К. Данькевич 4 «Київські оповідання»
5 «Прапороносці».
III.
Завдання цієї форми складаються з інструкції та чотирьох подій, які треба
розташувати в правильній послідовності.
31. Розташуйте події в
хронологічній послідовності:
А
передача Криму до складу УРСР;
Б
депортація українського населення Холмщини та Лемківщини на захід Польщі;
В
радянсько-чехословацький
договір про входження
Закарпаття до Радянської України;
Г
Україна стала членом ЮНЕСКО та Міжнародної організації праці.
32. Розташуйте в логічній
послідовності галузі промисловості залежно від обсягів капіталовкладень
протягом 1946–1950 рр.:
А
сільське господарство;
Б
важка промисловість;
В
легка промисловість;
Г
інші галузі промисловості.
33. Розташуйте в логічній
послідовності такі події:
А
ліквідація Української греко-католицької церкви УКГЦ;
Б
операція «Вісла»;
В
відновлення радянської влади на західноукраїнських землях;
Г
смерть Тараса Чупринки.
IV. Завдання відкритої форми з короткою
відповіддю, які передбачають запис прізвищА
діяча, назви події
або явища, поняття,
року, коли відбувалася подія, або речення (залежно від
вимог завдання).
34. Явище в радянській науці, що
характеризувалось ідеологізацією, засиллям у науці посередностей, людей
споживацького типу, авантюристів.
Напишіть назву терміна.
З яким періодом в історії України
це пов’язано?
З прізвищем якого політичного діяча
це пов’язано?
35.
«…Посуха, особливо у червні–липні, до всіх нещасть (бо треба було
загоювати рани війни) додала ще й свої. Врожай зернових вийшов
доісторичний…, тобто 1 ц посіяли,
А зібрали 3 ц
у кращому випадку. Та ще який тоді був обробіток
ґрунту? Сяк-так, аби вкинути зерно в землю.
Поля обробляли
переважно кіньми — клячами,
коровами, лопатами, сапами, а
збирали косами та жіночими руками. Бо чоловіки лишилися напівкаліками …».
Про які події йдеться в цьому
уривку?
З якими подіями в історії України
це пов’язано?
На яких територіях спостерігалося
подібне явище?
36.
«У 1918 р. вступив у більшовицьку партію. Брав участь у громадянській
війні на боці Червоної армії. Протягом 1922–1930 рр. навчався на робітфаці
Юзівського гірничого технікуму, у Московській промисловій академії. У
1920–1928 рр. — нА партійній
роботі в Донбасі,
А у 1928–1929 рр. — у
Харкові тА Києві.
У 1938–1949 рр., з
деякою перервою 1947 р. — перший
секретар ЦК КП(б)У, у 1944–1947 рр. одночасно голова Раднаркому УРСР. Під час
радянсько-німецької війни був членом військових рад. З березня 1953 р. до жовтня
1964 р. — секретар, перший секретар ЦК КПРС».
Запишіть прізвище партійного діяча.
З яким періодом в історії України
пов’язана його діяльність?
Назвіть, учасником ще яких подій
він був.
37.
«…До Центрального табору
праці в Явожно, розташованого на території філіалу колишнього концентраційного
табору в Освенцимі, …потрапляли
особи, «підозрювані у зв’язках з
УПА» …основну частину в’язнів становили українські селяни,
які потрапили до табору через так звану
«колективну
відповідальність». За цей
період через концентраційний табір
і пройшло 3 936 українських в’язнів,
з них 823 жінки та кілька дітей.
Більш ніж 160 в’язнів внаслідок тортур і самогубств загинули».
Запишіть назву операції, про яку
йдеться.
Вкажіть хронологічні межі операції.
З якими територіями пов’язані ці
події?
V. Завдння
відкритої форми з розгорнутою
відповіддю, які передбачають повну відповідь
нА запитання або
творче застосування набутих
знань, умінь та навичок.
38. Яку роль відіграла Україна в
міжнародних відносинах повоєнного часу? Якими були наслідки вступу УРСР до ООН?
39. Укажіть на досягнення й
недоліки в індустріальному розвитку України в першій половині 50-х років.
40. Чи можна вважати, що операція
«Вісла» остаточно розв’язала українсько-польське питання?
41. Які історичні умови повоєнних
років впливали на розвиток освіти й науки в Україні?
Післявоєнна відбудова й розвиток України
(1945 р. – початок 1950-х років)
I. Завдання
цієї форми складаються зі
вступного запитання тА чотирьох варіантів відповідей, серед яких
потрібно вибрати один правильний.
1.
Комплекс заходів, вжитих ВКП(Б) у 1920–30-х рр., що мав на меті
модернізацію промисловості, називають:
А
депортація;
Б
індустріалізація;
В
радянізація;
Г
колективізація.
2.
Вигнання, висилка окремих осіб чи цілих народів з постійного місця проживання:
А
депопуляція;
Б
депортація;
В
репатріація;
Г
репарація.
3.
Теорія, що сповідує байдуже ставлення до батьківщини та свого народу,
заперечує патріотизм, національну незалежність й висуває ідею створення світової держави, світового
громадянства:
А
гегемонізм;
Б
екзистенціалізм;
В
антисемітизм;
Г
космополітизм.
4.
Процес попереднього перегляду творів, призначених для друку, називають:
А
перевірка;
Б
коригування;
В
цензура;
Г
редагування.
5.
Підписання договору між СРСР та Польщею про радянсько-польський кордон
відбулося у:
А
червні 1945 р.;
Б
серпні 1945 р.;
В
серпні 1946 р.;
Г
лютому 1947 р.
6.
Депортація українського населення Холмщини та Лемківщини у західну
Польщу проводилася в:
А
березні–грудні 1947 р.;
Б
квітні–травні 1947 р.;
В
лютому–березні 1948 р.;
Г
жовтні–листопаді 1948 р.
7.
Загибель головнокомандуючого УПА Р. Шухевича (Т. Чупринки) сталася у:
А
березні 1949 р.;
Б
жовтні 1949 р.;
В
січні 1950 р.;
Г
березні 1950 р.
8.
Коли Президія Верховної
Ради СРСР прийнялА
Указ про передачу Криму до складу УРСР?
А
У червні 1953 р.;
Б
листопаді 1954 р.
В
лютому 1954 р.;
Г
лютому 1955 р.
9.
У якому місті проходила перша сесія Генеральної Асамблеї ООН, де були
присутні члени делегації УРСР?
А
Москві;
Б
Сан-Франциско;
В
Парижі;
Г
Лондоні.
10. У січні 1946 р. у складі УРСР
було створено область:
А
Закарпатську;
Б
Волинську;
В
Львівську;
Г
Рівненську.
11. У лютому
1947 р. було підписано
радянсько-румунський
договір, за яким до УРСР
відходила:
А
Північна Буковина;
Б
Хотин, Ізмаїл;
В
Лемківщина та Надсяння;
Г
Північна Буковина, Хотин, Ізмаїл.
12. Операція «Вісла»
передбачалА переселення українців
з етнічних земель:
А
Лемківщини, Холмщини;
Б
Посяння, Підляшшя;
В
Лемківщини, Підляшшя, Посяння;
Г
Лемківщини, Посяння, Холмщини, Підляшшя.
13. Народний комісаріат УРСР
закордонних справ очолив:
А
А. Громико;
Б
О. Корнійчук;
В
Д. Мануїльський;
Г
В. Кубійович.
14.
Ініціатором проведення у Львові собору Української греко-католицької
церкви був:
А
Г. Костельник;
Б
Й. Сліпий;
В А. Шептицький;
Г
Т. Ромжа.
15. Голова уряду УРСР з 1947–1954
рр.:
А
Д. Коротченко;
Б
М. Хрущов;
В
Л. Мельников;
Г
Л. Каганович.
16. Автором роману «Прапороносці»
був:
А
Ю. Яновський;
Б
В. Некрасов;
В
М. Рильський;
Г
О. Гончар.
17. Відбудова народного
господарства в Україні розпочалась:
А
після отримання допомоги від інших держав;
Б
одразу після цілковитого звільнення УРСР;
В
у міру звільнення території УРСР;
Г
після ліквідації УГКЦ.
18. Українську греко-католицьку
церкву було ліквідовано в:
А
грудні 1945 р.;
Б
березні 1946 р.;
В
жовтні 1947 р.;
Г
березні 1948 р.
19. Комуністична влада
називалА «українським буржуазними
націоналістами»:
А
емігрантів;
Б
усіх, хто походив із буржуазного середовища;
В
усіх, хто виступав
зА збереження мови,
культури, звичаїв українського народу;
Г
усіх, хто виступав проти збереження культурних і мовних традицій
українського народу.
20.
Культурна революція на західноукраїнських землях передбачала:
А
ліквідацію неписемності;
Б
ідеологізацію та русифікацію освіти;
В
українізацію (коренізацію) освіти;
Г
відновлення діяльності «Просвіт».
21. В результаті модернізації
західних областей України:
А
зміцнилася військова могутність СРСР;
Б
зміцнився міжнародний авторитет СРСР;
В
відбулася уніфікація зі східними областями УРСР;
Г
був суттєво перевиконаний п’ятирічний план.
22. Що було причиною голоду
1946–1947 рр.?
А
Недосконалість системи господарювання;
Б
значне вилучення зерна;
В
повоєнна розруха;
Г
поєднання цих факторів.
23. Що не впливало на ефективність
сільського господарства УРСР?
А
Відсутність техніки та кваліфікованих кадрів;
Б
недосконалість системи управління господарством;
В
високий рівень дисципліни праці;
Г
переважання жінок у складі сільського населення.
24. Поразку ОУН–УПА у збройній
боротьбі спричинила:
А
кількісна перевага радянських військ;
Б
відсутність іноземної допомоги;
В
ліквідація УГКЦ;
Г
репресії,
соціально-економічні
реформи, здійснені радянською владою.
II. Завдання цієї форми складаються
зі спільного вступного
запитання та чотирьох завдань,
позначених буквами, до кожного з яких потрібно підібрати один варіант
відповіді, позначений цифрою.
25. Співвіднесіть поняття з їхніми
визначеннями.
А Репатріація 1 соціально-політична практика, що
характеризується нехтуванням
об’єктивними
законами історичного процесу, коли до уваги беруться
суб’єктивні
бажання та довільні рішення осіб, які її здійснюють
Б
колективізація 2 теорія, що проповідує байдуже ставлення до
історії батьківщини, свого
народу,
національної культури
В
космополітизм 3 процес докорінної перебудови аграрного
сектора
Г
волюнтаризм 4 повернення на батьківщину після війни військовополонених,
цивільних,
полонених
5 теорія, що сповідує байдуже ставлення до
історії батьківщини, свого народу,
національної
культури.
26. Співвіднесіть дати з подіями.
А
Квітень 1945 р. 1 «саморозпуск» УГКЦ
Б
березень 1946 р. 2 Україна стала співзасновником ООН на
конференції у Сан-Франциско
В
квітень–липень 1947 р. 3 голод в Україні
Г
1946–1947 рр. 4 операція «Вісла»
5 грошова реформа.
27. Співвіднесіть промислові
підприємства з місцем їх розташування.
А
Дніпрогес 1 Дніпропетровськ
Б
«Азовсталь» 2 Київ
В
комбінат ім. Г. Петровського 3 Маріуполь
Г
«Арсенал» 4 Запоріжжя
5 Харків.
28. Співвіднесіть прізвища з
посадами, які обіймали ці особи.
А
В. Кук 1 нарком закордонних справ
Б
Д. Мануїльський 2 голова Ради Міністрів УРСР
В
Д. С. Коротченко 3 митрополит УГКЦ
Г
Й. Сліпий 4 один із керівників збройного підпілля УПА
5 перший секретар ЦК КПУ.
29. Установіть відповідність між
галузями культури та їх представниками.
А
Література 1 Н. Ужвій
Б
образотворче мистецтво 2 Д. Клебанов
В
музичне мистецтво 3 М. Глущенко
Г
кіномистецтво 4 О. Гончар
5 Т. Лисенко.
30. Установіть відповідність
між прізвищами митців
та назвами їхніх творів.
А
В. Некрасов 1 «Любіть Україну»
Б
Ю. Яновський 2 «Богдан Хмельницький»
В
В. Сосюра 3 «В
окопах Сталінграда»
Г
К. Данькевич 4 «Київські оповідання»
5 «Прапороносці».
III.
Завдання цієї форми складаються з інструкції та чотирьох подій, які треба
розташувати в правильній послідовності.
31. Розташуйте події в
хронологічній послідовності:
А
передача Криму до складу УРСР;
Б
депортація українського населення Холмщини та Лемківщини на захід Польщі;
В
радянсько-чехословацький
договір про входження
Закарпаття до Радянської України;
Г
Україна стала членом ЮНЕСКО та Міжнародної організації праці.
32. Розташуйте в логічній
послідовності галузі промисловості залежно від обсягів капіталовкладень
протягом 1946–1950 рр.:
А
сільське господарство;
Б
важка промисловість;
В
легка промисловість;
Г
інші галузі промисловості.
33. Розташуйте в логічній
послідовності такі події:
А
ліквідація Української греко-католицької церкви УКГЦ;
Б
операція «Вісла»;
В
відновлення радянської влади на західноукраїнських землях;
Г
смерть Тараса Чупринки.
IV. Завдання відкритої форми з короткою
відповіддю, які передбачають запис прізвищА
діяча, назви події
або явища, поняття,
року, коли відбувалася подія, або речення (залежно від
вимог завдання).
34. Явище в радянській науці, що
характеризувалось ідеологізацією, засиллям у науці посередностей, людей
споживацького типу, авантюристів.
Напишіть назву терміна.
З яким періодом в історії України
це пов’язано?
З прізвищем якого політичного діяча
це пов’язано?
35.
«…Посуха, особливо у червні–липні, до всіх нещасть (бо треба було
загоювати рани війни) додала ще й свої. Врожай зернових вийшов
доісторичний…, тобто 1 ц посіяли,
А зібрали 3 ц
у кращому випадку. Та ще який тоді був обробіток
ґрунту? Сяк-так, аби вкинути зерно в землю.
Поля обробляли
переважно кіньми — клячами,
коровами, лопатами, сапами, а
збирали косами та жіночими руками. Бо чоловіки лишилися напівкаліками …».
Про які події йдеться в цьому
уривку?
З якими подіями в історії України
це пов’язано?
На яких територіях спостерігалося
подібне явище?
36.
«У 1918 р. вступив у більшовицьку партію. Брав участь у громадянській
війні на боці Червоної армії. Протягом 1922–1930 рр. навчався на робітфаці
Юзівського гірничого технікуму, у Московській промисловій академії. У
1920–1928 рр. — нА партійній
роботі в Донбасі,
А у 1928–1929 рр. — у
Харкові тА Києві.
У 1938–1949 рр., з
деякою перервою 1947 р. — перший
секретар ЦК КП(б)У, у 1944–1947 рр. одночасно голова Раднаркому УРСР. Під час
радянсько-німецької війни був членом військових рад. З березня 1953 р. до жовтня
1964 р. — секретар, перший секретар ЦК КПРС».
Запишіть прізвище партійного діяча.
З яким періодом в історії України
пов’язана його діяльність?
Назвіть, учасником ще яких подій
він був.
37.
«…До Центрального табору
праці в Явожно, розташованого на території філіалу колишнього концентраційного
табору в Освенцимі, …потрапляли
особи, «підозрювані у зв’язках з
УПА» …основну частину в’язнів становили українські селяни,
які потрапили до табору через так звану
«колективну
відповідальність». За цей
період через концентраційний табір
і пройшло 3 936 українських в’язнів,
з них 823 жінки та кілька дітей.
Більш ніж 160 в’язнів внаслідок тортур і самогубств загинули».
Запишіть назву операції, про яку
йдеться.
Вкажіть хронологічні межі операції.
З якими територіями пов’язані ці
події?
V. Завдання
відкритої форми з розгорнутою
відповіддю, які передбачають повну відповідь
нА запитання або
творче застосування набутих
знань, умінь та навичок.
38. Яку роль відіграла Україна в
міжнародних відносинах повоєнного часу? Якими були наслідки вступу УРСР до ООН?
39. Укажіть на досягнення й
недоліки в індустріальному розвитку України в першій половині 50-х років.
40. Чи можна вважати, що операція
«Вісла» остаточно розв’язала українсько-польське питання?
41. Які історичні умови повоєнних
років впливали на розвиток освіти й науки в Україні?
I. Завдання
цієї форми складаються зі
вступного запитання тА чотирьох варіантів відповідей, серед яких
потрібно вибрати один правильний.
1.
Комплекс заходів, вжитих ВКП(Б) у 1920–30-х рр., що мав на меті
модернізацію промисловості, називають:
А
депортація;
Б
індустріалізація;
В
радянізація;
Г
колективізація.
2.
Вигнання, висилка окремих осіб чи цілих народів з постійного місця проживання:
А
депопуляція;
Б
депортація;
В
репатріація;
Г
репарація.
3.
Теорія, що сповідує байдуже ставлення до батьківщини та свого народу,
заперечує патріотизм, національну незалежність й висуває ідею створення світової держави, світового
громадянства:
А
гегемонізм;
Б
екзистенціалізм;
В
антисемітизм;
Г
космополітизм.
4.
Процес попереднього перегляду творів, призначених для друку, називають:
А
перевірка;
Б
коригування;
В
цензура;
Г
редагування.
5.
Підписання договору між СРСР та Польщею про радянсько-польський кордон
відбулося у:
А
червні 1945 р.;
Б
серпні 1945 р.;
В
серпні 1946 р.;
Г
лютому 1947 р.
6.
Депортація українського населення Холмщини та Лемківщини у західну
Польщу проводилася в:
А
березні–грудні 1947 р.;
Б
квітні–травні 1947 р.;
В
лютому–березні 1948 р.;
Г
жовтні–листопаді 1948 р.
7.
Загибель головнокомандуючого УПА Р. Шухевича (Т. Чупринки) сталася у:
А
березні 1949 р.;
Б
жовтні 1949 р.;
В
січні 1950 р.;
Г
березні 1950 р.
8.
Коли Президія Верховної
Ради СРСР прийнялА
Указ про передачу Криму до складу УРСР?
А
У червні 1953 р.;
Б
листопаді 1954 р.
В
лютому 1954 р.;
Г
лютому 1955 р.
9.
У якому місті проходила перша сесія Генеральної Асамблеї ООН, де були
присутні члени делегації УРСР?
А
Москві;
Б
Сан-Франциско;
В
Парижі;
Г
Лондоні.
10. У січні 1946 р. у складі УРСР
було створено область:
А
Закарпатську;
Б
Волинську;
В
Львівську;
Г
Рівненську.
11. У лютому
1947 р. було підписано
радянсько-румунський
договір, за яким до УРСР
відходила:
А
Північна Буковина;
Б
Хотин, Ізмаїл;
В
Лемківщина та Надсяння;
Г
Північна Буковина, Хотин, Ізмаїл.
12. Операція «Вісла»
передбачалА переселення українців
з етнічних земель:
А
Лемківщини, Холмщини;
Б
Посяння, Підляшшя;
В
Лемківщини, Підляшшя, Посяння;
Г
Лемківщини, Посяння, Холмщини, Підляшшя.
13. Народний комісаріат УРСР
закордонних справ очолив:
А
А. Громико;
Б
О. Корнійчук;
В
Д. Мануїльський;
Г
В. Кубійович.
14.
Ініціатором проведення у Львові собору Української греко-католицької
церкви був:
А
Г. Костельник;
Б
Й. Сліпий;
В А. Шептицький;
Г
Т. Ромжа.
15. Голова уряду УРСР з 1947–1954
рр.:
А
Д. Коротченко;
Б
М. Хрущов;
В
Л. Мельников;
Г
Л. Каганович.
16. Автором роману «Прапороносці»
був:
А
Ю. Яновський;
Б
В. Некрасов;
В
М. Рильський;
Г
О. Гончар.
17. Відбудова народного
господарства в Україні розпочалась:
А
після отримання допомоги від інших держав;
Б
одразу після цілковитого звільнення УРСР;
В
у міру звільнення території УРСР;
Г
після ліквідації УГКЦ.
18. Українську греко-католицьку
церкву було ліквідовано в:
А
грудні 1945 р.;
Б
березні 1946 р.;
В
жовтні 1947 р.;
Г
березні 1948 р.
19. Комуністична влада
називалА «українським буржуазними
націоналістами»:
А
емігрантів;
Б
усіх, хто походив із буржуазного середовища;
В
усіх, хто виступав
зА збереження мови,
культури, звичаїв українського народу;
Г
усіх, хто виступав проти збереження культурних і мовних традицій
українського народу.
20.
Культурна революція на західноукраїнських землях передбачала:
А
ліквідацію неписемності;
Б
ідеологізацію та русифікацію освіти;
В
українізацію (коренізацію) освіти;
Г
відновлення діяльності «Просвіт».
21. В результаті модернізації
західних областей України:
А
зміцнилася військова могутність СРСР;
Б
зміцнився міжнародний авторитет СРСР;
В
відбулася уніфікація зі східними областями УРСР;
Г
був суттєво перевиконаний п’ятирічний план.
22. Що було причиною голоду
1946–1947 рр.?
А
Недосконалість системи господарювання;
Б
значне вилучення зерна;
В
повоєнна розруха;
Г
поєднання цих факторів.
23. Що не впливало на ефективність
сільського господарства УРСР?
А
Відсутність техніки та кваліфікованих кадрів;
Б
недосконалість системи управління господарством;
В
високий рівень дисципліни праці;
Г
переважання жінок у складі сільського населення.
24. Поразку ОУН–УПА у збройній
боротьбі спричинила:
А
кількісна перевага радянських військ;
Б
відсутність іноземної допомоги;
В
ліквідація УГКЦ;
Г
репресії,
соціально-економічні
реформи, здійснені радянською владою.
II. Завдання цієї форми складаються
зі спільного вступного
запитання та чотирьох завдань,
позначених буквами, до кожного з яких потрібно підібрати один варіант
відповіді, позначений цифрою.
25. Співвіднесіть поняття з їхніми
визначеннями.
А Репатріація 1 соціально-політична практика, що
характеризується нехтуванням
об’єктивними
законами історичного процесу, коли до уваги беруться
суб’єктивні
бажання та довільні рішення осіб, які її здійснюють
Б
колективізація 2 теорія, що проповідує байдуже ставлення до
історії батьківщини, свого
народу,
національної культури
В
космополітизм 3 процес докорінної перебудови аграрного
сектора
Г
волюнтаризм 4 повернення на батьківщину після війни військовополонених,
цивільних,
полонених
5 теорія, що сповідує байдуже ставлення до
історії батьківщини, свого народу,
національної
культури.
26. Співвіднесіть дати з подіями.
А
Квітень 1945 р. 1 «саморозпуск» УГКЦ
Б
березень 1946 р. 2 Україна стала співзасновником ООН на
конференції у Сан-Франциско
В
квітень–липень 1947 р. 3 голод в Україні
Г
1946–1947 рр. 4 операція «Вісла»
5 грошова реформа.
27. Співвіднесіть промислові
підприємства з місцем їх розташування.
А
Дніпрогес 1 Дніпропетровськ
Б
«Азовсталь» 2 Київ
В
комбінат ім. Г. Петровського 3 Маріуполь
Г
«Арсенал» 4 Запоріжжя
5 Харків.
28. Співвіднесіть прізвища з
посадами, які обіймали ці особи.
А
В. Кук 1 нарком закордонних справ
Б
Д. Мануїльський 2 голова Ради Міністрів УРСР
В
Д. С. Коротченко 3 митрополит УГКЦ
Г
Й. Сліпий 4 один із керівників збройного підпілля УПА
5 перший секретар ЦК КПУ.
29. Установіть відповідність між
галузями культури та їх представниками.
А
Література 1 Н. Ужвій
Б
образотворче мистецтво 2 Д. Клебанов
В
музичне мистецтво 3 М. Глущенко
Г
кіномистецтво 4 О. Гончар
5 Т. Лисенко.
30. Установіть відповідність
між прізвищами митців
та назвами їхніх творів.
А
В. Некрасов 1 «Любіть Україну»
Б
Ю. Яновський 2 «Богдан Хмельницький»
В
В. Сосюра 3 «В
окопах Сталінграда»
Г
К. Данькевич 4 «Київські оповідання»
5 «Прапороносці».
III.
Завдання цієї форми складаються з інструкції та чотирьох подій, які треба
розташувати в правильній послідовності.
31. Розташуйте події в
хронологічній послідовності:
А
передача Криму до складу УРСР;
Б
депортація українського населення Холмщини та Лемківщини на захід Польщі;
В
радянсько-чехословацький
договір про входження
Закарпаття до Радянської України;
Г
Україна стала членом ЮНЕСКО та Міжнародної організації праці.
32. Розташуйте в логічній
послідовності галузі промисловості залежно від обсягів капіталовкладень
протягом 1946–1950 рр.:
А
сільське господарство;
Б
важка промисловість;
В
легка промисловість;
Г
інші галузі промисловості.
33. Розташуйте в логічній
послідовності такі події:
А
ліквідація Української греко-католицької церкви УКГЦ;
Б
операція «Вісла»;
В
відновлення радянської влади на західноукраїнських землях;
Г
смерть Тараса Чупринки.
IV. Завдання відкритої форми з короткою
відповіддю, які передбачають запис прізвищА
діяча, назви події
або явища, поняття,
року, коли відбувалася подія, або речення (залежно від
вимог завдання).
34. Явище в радянській науці, що
характеризувалось ідеологізацією, засиллям у науці посередностей, людей
споживацького типу, авантюристів.
Напишіть назву терміна.
З яким періодом в історії України
це пов’язано?
З прізвищем якого політичного діяча
це пов’язано?
35.
«…Посуха, особливо у червні–липні, до всіх нещасть (бо треба було
загоювати рани війни) додала ще й свої. Врожай зернових вийшов
доісторичний…, тобто 1 ц посіяли,
А зібрали 3 ц
у кращому випадку. Та ще який тоді був обробіток
ґрунту? Сяк-так, аби вкинути зерно в землю.
Поля обробляли
переважно кіньми — клячами,
коровами, лопатами, сапами, а
збирали косами та жіночими руками. Бо чоловіки лишилися напівкаліками …».
Про які події йдеться в цьому
уривку?
З якими подіями в історії України
це пов’язано?
На яких територіях спостерігалося
подібне явище?
36.
«У 1918 р. вступив у більшовицьку партію. Брав участь у громадянській
війні на боці Червоної армії. Протягом 1922–1930 рр. навчався на робітфаці
Юзівського гірничого технікуму, у Московській промисловій академії. У
1920–1928 рр. — нА партійній
роботі в Донбасі,
А у 1928–1929 рр. — у
Харкові тА Києві.
У 1938–1949 рр., з
деякою перервою 1947 р. — перший
секретар ЦК КП(б)У, у 1944–1947 рр. одночасно голова Раднаркому УРСР. Під час
радянсько-німецької війни був членом військових рад. З березня 1953 р. до жовтня
1964 р. — секретар, перший секретар ЦК КПРС».
Запишіть прізвище партійного діяча.
З яким періодом в історії України
пов’язана його діяльність?
Назвіть, учасником ще яких подій
він був.
37.
«…До Центрального табору
праці в Явожно, розташованого на території філіалу колишнього концентраційного
табору в Освенцимі, …потрапляли
особи, «підозрювані у зв’язках з
УПА» …основну частину в’язнів становили українські селяни,
які потрапили до табору через так звану
«колективну
відповідальність». За цей
період через концентраційний табір
і пройшло 3 936 українських в’язнів,
з них 823 жінки та кілька дітей.
Більш ніж 160 в’язнів внаслідок тортур і самогубств загинули».
Запишіть назву операції, про яку
йдеться.
Вкажіть хронологічні межі операції.
З якими територіями пов’язані ці
події?
V. Завдання
відкритої форми з розгорнутою
відповіддю, які передбачають повну відповідь
нА запитання або
творче застосування набутих
знань, умінь та навичок.
38. Яку роль відіграла Україна в
міжнародних відносинах повоєнного часу? Якими були наслідки вступу УРСР до ООН?
39. Укажіть на досягнення й
недоліки в індустріальному розвитку України в першій половині 50-х років.
40. Чи можна вважати, що операція
«Вісла» остаточно розв’язала українсько-польське питання?
41. Які історичні умови повоєнних
років впливали на розвиток освіти й науки в Україні?
Якщо у вас були фінансові проблеми, то вам пора посміхнутися. Вам потрібно лише зв’язатися з паном Бенджаміном, вказавши суму, яку ви бажаєте позичити, та період виплат, який вам підходить, і ви отримаєте позику протягом трьох робочих днів. Щойно я в шостий раз отримав позику в 700 тисяч доларів терміном на 180 місяців з можливістю виплати до закінчення терміну дії. Містер Бенджамін допомагає мені в оренді. Зв’яжіться з ним, і ви побачите, що це дуже чесна людина з добрим серцем. Його електронна адреса - 247officedept@gmail.com, а його номер телефону в WhatApp - + 1-989-394- 3740.
ВідповістиВидалити