суботу, 7 жовтня 2017 р.





















ДЛЯ УЧНІВ 11 КЛАСУ
ГОТУЄМОСЯ ДО ТЕМАТИЧНОГО ОЦІНЮВАННЯ


Тема1. УКРАЇНА В РОКИ ДРУГОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ (1939 — 1945 рр.)

Варіант I


Завдання 1 — 16 складаються зі вступного запитання та чотирьох варіантів відповідей, серед яких потрібно вибрати один правильний.   


  1. Коли розпочався “Визвольний похід” Червоної Армії:
А 23 серпня 1939 р.;  
Б 17 вересня 1939 р.;  
В1 вересня 1939 р.;
Г 17 серпня 1939 р.


  1. Укажіть дату укладання “Договору про дружбу та державний” кордон між Німеччиною та СРСР:
А 28 вересня 1939 р.;  
Б  23 серпня 1939 р.;
В 22 червня 1941 р.;
Г 23 серпня 1940 р.


  1. Карпатський рейд у 1943 р. було здійснено партизанським з’єднанням під командуванням:
А Сабурова;  
Б Медведєва;
В С. Ковпака;   
Г Кузнецова.


  1. Як уряд нацистської Німеччини відреагував на проголошення Акта про відновлення Української держави?
А схвально, намагався використати українців у війні проти СРСР;
Б нейтрально, не бажаючи йти на конфлікт з українцями в ході війни проти СРСР;
В негативно, почавши репресії проти ОУН;
Г байдуже, оскільки існувало переконання, що українці нездатні розбудувати державу.


  1. Колабораціоністи — це:
А радянські військовополонені, яких вивозили до Німеччини в роки Другої світової війни;
Б населення, яке примусово вивозили для роботи до Німеччини в роки Другої світової війни;
В особи, які співпрацювали з фашистськими загарбниками окупованих ними країн під час Другої світової війни;
Г радянські військовополонені, які вступали до лав збройних сил Німеччини


  1. Яку територію у серпні 1940 р. було включено до складу СРСР:
А Бессарабію;
Б Закарпаття;
В Бессарабію й Північну Буковину;
Г Галичину.


  1. Який населений пункт України був останнім звільнений у жовтні 1944 р. від фашистської окупації:
А м. Свердловськ;
Б с. Півнівка;
В с. Лавочне;
Г м. Ужгород.


  1. Якою цифрою на картосхемі позначено рейхскомісаріат “Україна:
А 1;
Б 2;
В 3;
Г 4.















  1. Про яке явище подій Другої світової війни розповідається в уривку:
“Складовою частиною нацистських планів завоювання світового панування був антисемітизм. На практиці він відбився у прагненні поголовного знищення євреїв у всьому світі. Особливо цей процес посилився після початку Другої світової війни. Була створена ціла індустрія знищення людей — концтабори, крематорії. газові камери. За роки Другої світової війни нацисти знищили 6 млн. Євреїв. Символами геноциду стали місця масових страт євреїв у Бабиному Яру (м. Київ), Яновському концтаборі (м. Львов), Варшавському гетто, концтаборах Треблінка, Майданек, Освенцім.”
А колабораціонізм;
Б “новий порядок”;
В расизм;
Г голокост.


  1. Що стало наслідком цитованої події:
“Під вогнем артилерії та ударами німецької авіації змушені були воїни проводити переправу. Війська часто переправлялися через Дніпро без танків і важкої артилерії. Під вогнем ворога пливли на правий берег воїни хто як міг: тримаючись за колоди, дошки, плащ-палатки, напхані соломою. Тонули тисячами в холодній листопадовій воді.”
А окупація нацистами Правобережної України;
Б захоплення німецькими військами Києва;
В визволення Києва радянською армією;
Г початок визволення частинами Червоної армії Лівобережної України.


  1. З якою метою створювалися “похідні групи” ОУН:
А нищити німецькі тили;  
Б нищити радянські тили;  
В здійснювати розвідку на користь німецької армії;  
Г створювати в районах дій груп українські органи влади, з метою відродження української держави.


  1. Укажіть особу за описом і фото:
“Народився в родині греко-католицького священика. В 1919 р. вступає до Стрийської гімназії де бере активну участь у пластунських організаціях та учнівських гуртках спротиву польській владі. У 1929 р. він стає активним членом ОУН. У 1933 р. піднімається до крайового провідника та під його керівництвом відбувається низка каральних заходів проти польської окупаційної адміністрації. Зокрема, 1934 р., здійснюється вбивство міністра внутрішніх справ Польщі Б. Пєрацького. За день до вбивства його арештовують і виносять смертний вирок, який згодом був замінений довічним ув'язненням. Після захоплення Польщі, його з в'язниці визволяють німці. Одразу після виходу на волю, у вересні 1939 р., він очолює революційний провід ОУН.”
А Я. Стецько;
Б Р. Шухевич;
В С. Бандера;
Г А. Мельник.


  1. Укажіть, які території увійшли до складу УРСР у 1939-1940 рр.:
А Галичина, Волинь, Закерзоння;  
Б Східна Галичина, Західна Волинь, Північна Буковина, частина Бессарабії.;  
В Галичина, Північна Буковина, Волинь, полісся;  
Г Східна Галичина, Західна Волинь, Буковина.


  1. Якими цифрами на картосхемі позначено області УРСР, утворені в 1940 р.:
А 1, 2;
Б 2, 3;
В 3, 4;
Г 4, 5.











  1. Яка подія відбулась у жовтні 1942 р.:
А створення УПА;
Б повна окупація території України німецькими загарбниками;
В завершення оборони Севастополя;
Г проголошення Акта відновлення української держави.
  1. Укажіть ім’я особи за описом:
“Двічі Герой Радянського Союзу, генерал-майор. У роки Великої Вітчизняної війни один із перших організаторів партизанського руху в Україні, командир великого партизанського з'єднання, яке здійснило глибокий рейд із Брянських лісів на Правобережну Україну, Карпатський рейд, розгромило понад 30 ворожих гарнізонів, знищило понад 20 тис. фашистських солдатів і офіцерів.”
А С. Ковпак;
Б М. Кирпонос;
В М. Ватутін;
Г Ф. Толбухін.


У завданнях 17, 18 до кожної інформації, позначеної буквами, доберіть одну правильну відповідь з варіантів, позначених цифрами.


  1. Установіть відповідність між назвами битв Другої світової війни на українських землях та їх наслідками.


А Битва за Дніпро
1 звільнено територію Київської та Житомирської областей, деякі райони Вінниччини та Рівненщини
Б Корсунь-шевченківська операція
2 розгромлено 12 дивізій противника, створила умови для  визволення Криму
В Житомирсько-Бердичівська операція
3 звільнено від окупантів Миколаївську області та значну частину Молдови
Г Нікопольсько-Криворізька операція
4 подолання радянськими військами “Східного валу”, початок визволення Правобережної України

5 оточення та розгром німецьких військ, який порівнюють із результатами Сталінградської битви


  1. Співвіднесіть дати з подіями.


А танкова битва в районі Рівне—Луцьк—Дубно —Броди
1 20-29 серпня 1944 р.
Б Львівсько-Сандомирівська операція
2 10 липня-20 вересня 1941 р.
В героїчна оборона Києва
3 13 липня-29 серпня 1944 р.
Г Яссько-Кишинівська операція
4 8 вересня-18 жовтня 1944 р.

5 23-29 червня 1941р.


У завданнях 19, 20 розташуйте історичні події
у хронологічній послідовності


  1. Установіть хронологічну послідовність подій:
А створення УГВР;
Б Західну Україну включено до складу УРСР;
В депортація кримських татар, греків, вірменів до східних районів СРСР;
Г створення Українського штабу партизанського руху.


  1. Установіть послідовність цитованих подій:
А “А. Гітлер сподівався, що Дніпро з його високим правим берегом стане нездоланним рубежем нової лінії оборони. Він заявляв, що “швидше Дніпро потече назад, ніж росіяни подолають його — цю потужну водну перепону у 700–900 м завширшки, правий берег якої являє собою ланцюг безперервних дотів, природну неприступну фортецю.”


Б “Обе Договаривающиеся Стороны обязуются воздерживаться от всякого насилия, от всякого агрессивного действия и всякого нападения в отношении друг друга как отдельно, так и совместно с другими державами.”


В “...Надана сама собі й залишена без керівництва, Польща перетворилася на зручне поле для всіляких випадковостей, несподіванок, які можуть створити загрозу для СРСР. Тому… радянський уряд не може… байдуже ставитися до того, що єдинокровні брати — українці та білоруси, які проживають на території Польщі, кинуті напризволяще, залишилися беззахисними. Унаслідок таких обставин радянський уряд дав розпорядження Головному командуванню Червоної Армії віддати наказ перейти кордон і взяти під свій захист життя і майно населення Західної України і Західної Білорусії.”


Г “Волею українського народу Організація Українських Націоналістів ... проголошує відновлення Української Держави, за яку поклали свої голови цілі покоління найкращих синів України... На західніх землях України твориться Українська Влада, яка підпорядкується українському національному урядові, що створиться у столиці України – Києві. Українська національно-революційна Армія, що твориться на українській землі, боротиметься далі проти московської окупації за Суверенну Соборну Державу і новий, справедливий лад у цілому світі.”


Завдання 21, 22 мають сім варіантів відповідей,
серед них лише три правильні


  1. Визначить причини поразок Червоної армії на початковому етапі Великої Вітчизняної війни.
  1. Зосередження основних сил радянських військ у внутрішніх регіонах СРСР.
  2. Раптовість фашистського нападу.
  3. Поразка й капітуляція Франції та Великої Британії — союзників СРСР у війні.
  4. Масові репресії наприкінці 1930-х рр. проти командного складу Червоної армії.
  5. Не було військових планів ведення оборонних боїв.
  6. Кількісна перевага нацистської армії та її союзників в озброєнні та особовому складі.
  7. Розпорошеність сил Червоної армії на кордонах проти Німеччини, Туреччини та Японії.


  1. Визначить негативні наслідки радянізації.
  1. Поляків — чиновників звільняли, на їх місце ставили або колишніх членів КПЗУ, або відряджених із радянської України працівників.
  2. Ліквідовано безробіття, введено восьмигодинний робочий день, підвищилася заробітна плата робітників.
  3. Широкого розмаху набула ліквідація неписьменності й малописьменності для дорослих.
  4. Розпущено українські політичні партії, а їхніх лідерів депортовано.
  5. Розпочалася насильницька колективізація.
  6. Введено безкоштовне навчання і медичне обслуговування.
  7. Надано житло в містах біднякам, які мешкали у підвалах.


Тема1. УКРАЇНА В РОКИ ДРУГОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ (1939 — 1945 рр.)
Варіант IІ


Завдання 1 — 16 складаються зі вступного запитання та чотирьох варіантів відповідей, серед яких потрібно вибрати один правильний.   


  1. В якому році була створена Українська головна визвольна рада (УГВР):
А 1941 р.;
Б 1944 р.;
В 1942 р.;
Г 1943 р.


  1. Укажіть дату укладання радянсько-німецького пакту про ненапад:
А 28 вересня 1939 р.;  
Б  23 серпня 1939 р.;
В 22 червня 1941 р.;
Г 23 серпня 1940 р.


  1. Хто став засновником “Поліської Січі”:
А Р. Шухевичем;
Б С. Бендерою;
В Т.Бульбою-Боровцем;
Г С. Ковпаком.


  1. Що передбачало запровадження в Україні на початку війни воєнного стану:
А введення загальної військової повинності;
Б проходження жінками та чоловіками військової підготовки;
В надання військовій владі надзвичайних повноважень;
Г переведення всіх підприємств на виробництво воєнної продукції.


  1. Остарбайтери — це:
А радянські військовополонені, яких вивозили до Німеччини в роки Другої світової війни;
Б населення, яке примусово вивозили для роботи до Німеччини в роки Другої світової війни;
В особи, які співпрацювали з фашистськими загарбниками окупованих ними країн під час Другої світової війни;
Г радянські військовополонені, які вступали до лав збройних сил Німеччини.


  1. Яка битва завершила “корінний перелом” у радянсько-німецькій війні і створила умови для визволення Лівобережної України:
А битва за Харків;
Б битва за Москву;
В Сталінградську битву;
Г битву на Курській дузі.


  1. Який населений пункт України був першім звільнений у грудні 1942 р. від фашистської окупації:
А м. Свердловськ;
Б с. Півнівка;
В с. Лавочне;
Г м. Ужгород.
  1. Якою цифрою на картосхемі позначено губернаторство “Трансністрію”:
А 1;     
Б 2;
В 3;
Г 4.


















  1. Про яку політику нацистів Другої світової війни на окупованих територіях розповідається в уривку:
“Українські землі вони планували перетворити на “життєвий простір” для “арійської раси”. Вони як найбільш родючі мали стати джерелом постачання продукції та сировини для “нової Європи”. Народи, які населяли окуповані території, підлягали знищенню або виселенню. Та частина, що виживе, мала перетворитись на рабів. По завершенні війни передбачалася колонізація або онімечення загарбаних територій.”
А колабораціонізм;
Б “новий порядок”;
В расизм;
Г голокост.


  1. Що стало наслідком цитованої події:
“Призыв военнообязанных в освобождаемых от немецкой оккупации районах производить только распоряжением военных советов армий через армейские запасные полки, запретив производить мобилизацию командирам дивизий и полков.”
А величезні жертви серед бійців Червоної армії;
Б посилення боєздатності Червоної армії;
В визволення Правобережної України;
Г швидке просування радянської армії до кордонів СРСР.


  1. З якою метою гітлерівці зберегли колгоспи в Україні?  
А українські селяни відмовлялись виходити з колгоспів;  
Б колгоспи дали змогу максимально вилучати продовольчі ресурси з українського села;
В сталінський і гітлерівський режими мали спільну природу;
Г за допомогою колгоспів легше контролювати місцеве населення.

  1. Укажіть особу за описом і фото:
“Народився у Львові у відомій галицькій родині. У 16 років вступає до Української Військової Організації (УВО), з 1929 р. член ОУН. Брав участь у терористичних акціях проти польських урядовців. У 1933–1937 рр. в’язень польських тюрем і концтабору “Береза Картузька”. Восени 1938 р. став одним з організаторів штабу збройних сил Карпатської України. Напередодні Другої світової війни — очолює курінь Дружин Українських Націоналістів “Нахтігаль”. На початку 1943 р. Стає одним із організаторів підпільної Української Повстанської Армії (УПА).”
А Є. Коновалець;
Б Р. Шухевич;
В С. Бандера;
Г Я. Стецько.


  1. Укажіть, які території опинились в сфері впливу СРСР в результаті підписання “таємного протоколу” з Німеччиною:
А Західна Україна, Західна Білорусь, Бессарабія, Литва, Латвія, Естонія;
Б Західна Україна, Західна Білорусь, Бессарабія, Східна Польща, Литва, Латвія, Естонія;
В Західна Україна, Західна Білорусь, Східна Польща, Литва, Латвія, Естонія;
Г Західна Україна, Західна Білорусь, Бессарабія, Східна Польща, Латвія, Естонія.


  1. Коли відбулося звільнення від німецьких і румунських окупантів територій України, заштрихованих на картосхемі?
А у квітні–вересні 1943 р.;
Б у грудні 1942 – березні 1943 р.;
В у травні–жовтні 1944 р.;
Г у жовтні 1943 – квітні 1944 р.













  1. Яка подія відбулась у 30 червня 1941 р.:
А танкова битва в районі Луцьк-Броди-Рівне-Дубно;
Б напад нацистської Німеччини на СРСР;
В завершення оборони Одеси;
Г проголошення Акта відновлення української держави.


  1. Укажіть ім’я особи за описом:
“Воєначальник, генерал-полковник (1941 р.), Герой Радянського Союзу (1940 р.). З лютого 1941 р. — командувач військами Київського Особливого військового округу. В роки Великої Вітчизняної війни — командувач військами Південно-Західного фронту. Організатор оборони Києва в 1941 р. Загинув при виході з оточення.”
А С. Ковпак;
Б М. Кирпонос;
В М. Ватутін;
Г Ф. Толбухін.


У завданнях 17, 18 до кожної інформації, позначеної буквами, доберіть одну правильну відповідь з варіантів, позначених цифрами.


  1. Установіть відповідність між назвами битв Другої світової війни на українських землях та їх наслідками.


А Проскурівсько-Чернівецька операція
1 звільнено останній населений пункт УРСР
Б Львівсько-Сандомирівська операція
2 ціною значних втрат затримано на тиждень просування німецьких військ на Київ
В Східно-Карпатська операція
3 звільнено від окупантів Миколаївську області та значну частину Молдови
Г танкова битва в районі Рівне — Луцьк — Дубно — Броди
4 звільнення західних областей України в межах кордонів 1941 р.

5 радянські війська вийшли до передгір’я Карпат, перерізавши основні комунікації ворога


  1. Співвіднесіть дати з подіями.


А героїчна оборона Севастополя
1 8 квітня-12 травня 1944 р.
Б героїчна оборона Керчі
2 24 січня-17 лютого 1944 р.
В Корсунь-шевченківська операція
3 30 грудня 1941 р.-19 травня 1942 р.
Г Кримська наступальна операція
4 8 вересня-18 жовтня 1944 р.

5 30 жовтня 1941р.-4 липня 1942 р.


У завданнях 19, 20 розташуйте історичні події
у хронологічній послідовності


  1. Установіть хронологічну послідовність подій:
А початок “рейкової війни”;
Б  включення Південної Бессарабії і Північної Буковини до складу УРСР;
В звільнення Києва від німецьких загарбників;
Г створення УПА.


  1. Установіть послідовність цитованих подій:
А “Українська Повстанча Армія бореться за Українську Самостійну Соборну Державу і за те, щоб кожна нація жила вільним життям у своїй власній, самостійній, державі... УПА бореться проти імперіялістів і імперій, бо в них один пануючий народ поневолює культурно і політично та визискує економічно інші народи. Тому УПА бореться проти СРСР і проти німецької “нової Європи”.


Б “...У перший же день вторгнення німців у СРСР у в’язницях було виконано вироки щодо 108 в’язнів... У двох в’язницях міст Самбор і Сірий... утримувались 2242 в’язня. Під час евакуації розстріляно в обох в’язницях 1101 в’язень, звільнено 250 чоловік, етаповано і залишено у в’язницях 304 в’язня.”


В “Українські Народні Збори, являючись виразником непохитної волі та прагнень народу Західної України, ухвалюють: Просити Верховну Раду Союзу РСР прийняти Західну Україну до складу Союзу Радянських Соціалістичних Республік, включити Західну Україну до складу Української Радянської Соціалістичної Республіки і тим злучити український народ в єдиній державі, покласти край віковому роз’єднанню українського народу.”


Г “В период Отечественной войны многие крымские татары изменили Родине, дезертировали из частей Красной Армии, обороняющих Крым, и переходили на сторону противника... Всех татар выселить с территории Крыма и поселить их на постоянное жительство в качестве спецпоселенцев в районах Узбекской ССР...”


Завдання 21, 22 мають сім варіантів відповідей,
серед них лише три правильні


  1. Визначить основні положення плану “Ост”:
  1. Максимальне використання для успішного ведення війни економічних і трудових ресурсів завойованих на сході територій.
  2. Швидке просування танкових дивізій німецької армії углиб території Радянського Союзу.
  3. Підлягали знищенню радянські керівні кадри, комуністи, євреї, цигани.
  4. Планувалося Україну захопити уже в перші тижні війни.
  5. Україна призначалася для заселення німецькими колоністами.
  6. Запровадження німецького законодавства.
  7. Ліквідація кооперативів і колгоспів.


  1. Визначить позитивні наслідки радянізації:

  1. Поляків — чиновників звільняли, на їх місце ставили або колишніх членів КПЗУ, або відряджених із радянської України працівників.
  2. Ліквідовано безробіття, введено восьмигодинний робочий день, підвищилася заробітна плата робітників.
  3. Широкого розмаху набула ліквідація неписьменності й малописьменності для дорослих.
  4. Розпущено українські політичні партії, а їхніх лідерів депортовано.
  5. Розпочалася насильницька колективізація.
  6. Зазнавала утисків греко-католицька церква: священиків зобов’язували мати спеціальні паспорти, викладання релігії у школі заборонялося, церковні землі конфісковували.
  7. Надано житло в містах біднякам, які мешкали у підвалах.

Немає коментарів:

Дописати коментар