понеділок, 7 березня 2016 р.

Проблемні задачі – 9 клас
Історія України – 9 клас
Тема 1. Українські землі у складі Російської та Австрійської 
імперій наприкінці XVIIІ – у першій половині ХІХ ст.
Завдання 1.
Чому першу третину ХІХ ст. вважають початком національного
відродження України? Які факти свідчать на користь цієї точки зору? Чи
є факти, що їй суперечать?


Завдання 2.
Які наслідки для українців мала інтеграція України до складу Ро-
сійської імперії: позитивні чи негативні? Свою відповідь обґрунтуйте.
Завдання 3.
Правильно чи помилково стверджувати, що умови життя українців
в Австрійській імперії були кращими, ніж в Російській? Свою відповідь
обґрунтуйте, спираючись на історичні факти.
Завдання 4.
Правильно чи помилково стверджувати, що Україна не проводила
самостійну зовнішню політику? Свою відповідь обґрунтуйте.
Завдання 5.
У чому полягають сильні та слабкі сторони суспільно-політичного
руху у Наддніпрянській Україні? Свою відповідь обґрунтуйте.
Завдання 6.
Які відмінності мало національне відродження в західноукраїнсь-
ких землях у порівнянні із Наддніпрянською Україною? Як їх можна по-
яснити? Свою відповідь обґрунтуйте.
Завдання 7.
Якими причинами можна пояснити наявність в Україні російської
та польської течій у суспільно-політичному русі? Чи правильним буде
стверджувати, що вони користувалися масовою підтримкою українсько-
го населення? Свою відповідь обґрунтуйте. 


Тема 2. Соціально‐економічне життя народу та український 
національний рух у першій половині ХІХ ст.
Завдання 1.
Чи правильно стверджувати, що розгортання українського націо-
нального руху було закономірним (неминучим) явищем? Свою відповідь
обґрунтуйте.
Завдання 2.
Чи правильно стверджувати, що кризи у сільському господарстві
можна було б уникнути, якби поміщики й уряд наважились відмовитися
від кріпосного права? Свою відповідь обґрунтуйте.
Завдання 3.
Як вплинуло зародження ринкових відносин на економіку Украї-
ни? Свою відповідь обґрунтуйте.
Завдання 4.
Чи правильно вважати, що торгівля між Україною та імперіями
мала колоніальний характер? Свою відповідь обґрунтуйте.
Завдання 5.
Наскільки справедливо стверджувати, що народні виступи проти
свавілля поміщиків були даремними й не мали жодних позитивних нас-
лідків? Свою відповідь обґрунтуйте.
Завдання 6.
Правильно чи помилково вважати Кирило-Мефодіївське товарист-
во політичною партією? Свою відповідь обґрунтуйте.
Завдання 7.
Яке із тверджень вам видається правильним: 1) революція 1848-
1849 рр. принесла свободу українцям Західної України; 2) революція
1848-1849 рр. спровокувала конфлікт між поляками та українцями в За-
хідній Україні. Свою відповідь обґрунтуйте.
Завдання 8.
Правильно чи помилково стверджувати, що Західна Україна повні-
стю втратила всі здобутки революції 1848-1849 рр.? Свою відповідь об-
ґрунтуйте.


Тема 3. Духовне життя в українських землях наприкінці 
XVIIІ – першій половині ХІХ ст.
Завдання 1.
Правильно чи помилково стверджувати, що в цей період відбува-
ється становлення української нації? Свою відповідь обґрунтуйте.
Завдання 2.
Правильно чи помилково стверджувати, що освіта у першій поло-
вині ХІХ ст. зробила крок уперед порівняно з XVII – XVIIІ ст.ст.? Свою
відповідь обґрунтуйте.
Завдання 3.
Які явища в українському мистецтві першої половини ХІХ ст. мо-
жна вважати такими, що істотно вплинули на формування національної
самосвідомості? Свою відповідь обґрунтуйте.
Завдання 4.
Наскільки правильно стверджувати, що індустріальна епоха доко-
рінно змінила побутову культуру українців? Свою відповідь обґрунтуйте.
Тема 4. Наш край наприкінці XVIIІ – в першій половині
ХІХ ст.
Завдання 1.
Що вирізняло ваш край з-поміж інших регіонів України? Чим це
було зумовлено? Свою відповідь обґрунтуйте.
Тема 5. Модернізація українського суспільства  
в середині – у другій половині ХІХ ст.
Завдання 1.
Правильно чи помилково стверджувати, що на кінець ХІХ ст.
Україна перетворилася на індустріальне суспільство? Свою відповідь
обґрунтуйте.
Завдання 2.
Яке із тверджень відповідає дійсності: 1) аграрна реформа 1848 р.
вивільнила західноукраїнських селян від рабської залежності; 2) аграрна
реформа 1848 р. породила ще більшу залежність селян від колишніх по-
міщиків. Свою відповідь обґрунтуйте.
Завдання 3.
Яке із тверджень є правильним: 1) модернізація українського сус-
пільства відбулася б й без селянської реформи; 2) модернізація україн-
ського суспільства не змогла б відбутися без селянської реформи? Свою
відповідь обґрунтуйте.
Завдання 4.
Яке із тверджень правильно характеризує промисловий розвиток
України цього періоду: 1) економіка визначає політику; 2) політика ви-
значає економіку? Свою відповідь обґрунтуйте.
Завдання 5.
Правильно чи помилково стверджувати, що зміни в соціальній
структурі населення свідчать про остаточне утвердження капіталістич-
ного способу виробництва? Свою відповідь обґрунтуйте.
Завдання 6.
Правильно чи помилково стверджувати, що реформи адміністрати-
вно-політичного управління суттєво покращили умови життя українців?
Свою відповідь обґрунтуйте.
Тема 6. Суспільно‐політичний рух в Україні  
у другій половині ХІХ ст.
Завдання 1.
Правильно чи помилково вважати, що перехід від культурницької
роботи до політичної боротьби був закономірним для українського сус-
пільно-політичного руху? Свою відповідь обґрунтуйте.
Завдання 2.
Чому події визвольного руху наприкінці 50-х – на початку 60-х рр.
історики вважають новим етапом? Чим відрізнявся визвольний рух цьо-
го періоду від попереднього? Свою відповідь обґрунтуйте.
Завдання 3.
Чому рух народовців витіснив "москвофільство" у суспільно-
політичному русі в західноукраїнських землях?
Завдання 4.
Наскільки правомірно стверджувати, що в 70-90-ті рр. ХІХ ст.
український національно-визвольний рух вступив у політичну фазу сво-
го розвитку? Свою відповідь обґрунтуйте.
Завдання 5.
Що було спільного та відмінного у національно-визвольному русі
Західної України та Наддніпрянської? Як можна пояснити ці розбіжнос-
ті? Свою відповідь обґрунтуйте.
Тема 7. Духовне життя України у другій половині ХІХ ст.
Завдання 1.
Чи правильно стверджувати, що найважливішим духовним досяг-
ненням України у другій половині ХІХ ст. було становлення української
нації? Свою відповідь обґрунтуйте.
Завдання 2.
Правильно чи помилково стверджувати, що стан освіти в другій
половині ХІХ ст. значно покращився порівняно з початком ХІХ ст. і сут-
тєво вплинув на розгортання національно-визвольного руху? Свою від-
повідь обґрунтуйте.
Завдання 3.
Наскільки правомірно стверджувати, що розвиток української
культури у другій половині ХІХ ст. сприяв піднесенню національної са-
мосвідомості українців? Свою відповідь обґрунтуйте.
Завдання 4.
Яку роль відіграли меценати у розвитку української культури?
Свою відповідь обґрунтуйте.
Завдання 5.
Чи були українці на кінець ХІХ ст. нацією? Свою відповідь обґру-
нтуйте.
Тема 8. Наш край у другій половині ХІХ ст.
Завдання 1.
Які особливості розвитку вашого краю у другій половині ХІХ ст.
можна виділити? Чим вони були зумовлені? Свою відповідь обґрунтуйте.




Немає коментарів:

Дописати коментар