понеділок, 7 березня 2016 р.

Проблемні задачі
Всесвітня історія – 9 клас

Завдання 1.
Поміркуйте над проблемою. Період кінця XVIII – ХІХ ст.ст. харак-
теризується значними змінами у житті людей: відбувається технічний
прогрес; утверджуються демократичні форми правління; покращується
побут людей та змінюється світосприйняття.
Запитання: Чому відбулися зміни? Що саме спричинило зрушення
в житті людей?



Тема 1. Велика французька революція кінця XVIII ст.  
Європа у період наполеонівських війн 
Завдання 1.
Чому події у Франції кінця XVIII ст. називають Великою револю-
цією? Можливо, це була "маленька революція"? Що мають на увазі під
висловом "Велика революція"? Свою відповідь обґрунтуйте.
Завдання 2.
Що принесли наполеонівські війни європейським народам: страж-
дання чи свободу? Свою відповідь обґрунтуйте.
Завдання 3.
Правильно чи помилково стверджувати, що кодекси Наполеона
утвердили нові (капіталістичні) відносини в Європі? Свою відповідь об-
ґрунтуйте.
Тема 2. Європа в добу революцій 1848‐1849 рр.
Завдання 1.
Чому в Європі виникли суспільно-політичні рухи й революції
1848-1849 рр.? Які наслідки ці події мали для європейців: позитивні чи
негативні? Свою відповідь обґрунтуйте.
Завдання 2.
Правильно чи помилково стверджувати, що революції 1848–
1849 рр. сприяли переходу до конституційних норм у суспільному жит-
ті? Свою відповідь обґрунтуйте.

Тема 3. Європа й Америка у добу об’єднання й модернізації 
суспільства 
Завдання 1.
Правильно чи помилково стверджувати, що в цей час європейські
народи перетворюються в нації? Свою відповідь обґрунтуйте.
Завдання 2.
Чому другу половину ХІХ ст. називають добою модернізації? На-
скільки це правомірно стосовно Європи та Америки? Свою відповідь об-
ґрунтуйте.
Завдання 3.
Чому Вікторіанську Британію називали "майстернею світу"? Що
сприяло перетворенню Британії на "майстерню світу"?
Завдання 4.
Правильно чи помилково вважати, що громадянська війна в США
сприяла розвитку капіталістичних відносин? Свою відповідь обґрунтуйте.
Тема 4. Утвердження індустріального суспільства  
у провідних державах світу 
Завдання 1.
Які факти свідчать про те, що у провідних країнах світу утверджу-
ється індустріальне суспільство?
Завдання 2.
Чому відбувся перехід від капіталізму вільної конкуренції до мо-
нополістичного капіталізму?
Завдання 3.
З яким твердженням ви погоджуєтесь: 1) монополізація економіки
забезпечила стабільність розвитку промисловості; 2) монополізація еко-
номіки сприяла дестабілізації промисловості, уповільнюючи її розвиток?
Свою відповідь обґрунтуйте.
Завдання 4.
Правильно чи помилково вважати, що в цей період відбувається
перехід від абсолютизму до демократичних форм правління? Свою від-
повідь обґрунтуйте.

Завдання 5.
Як можна пояснити той факт, що модернізація в Росії та Японії роз-
почалася із запізненням порівняно із західноєвропейськими країнами?
Тема 5. Завершення формування світових  
колоніальних імперій. Міжнародні відносини  
в останній третині ХІХ ст.
Завдання 1.
Завдяки чому стали можливими територіальний поділ світу та
утворення колоніальних імперій? Яка небезпека одразу ж виникла із по-
ділом світу? Чи можливо було уникнути цих явищ в тих історичних
умовах? Свою відповідь обґрунтуйте.
Завдання 2.
Які наслідки мало колоніальне панування для залежних країн: по-
зитивні чи негативні? А як можна оцінити наслідки колоніального пану-
вання для самих метрополій? Свою відповідь обґрунтуйте.
Завдання 3.
Яку роль відіграв робітничий рух в історії: це негативне явище, яке
призводить до соціальних потрясінь, нестабільності й революцій з міль-
йонними жертвами; чи робітничий рух – це позитивне явище, яке при-
зводить до встановлення стабільного суспільства, в якому враховуються
інтереси як підприємців, так і робітників?
Тема 6. Культура народів світу наприкінці
XVIII – у ХІХ ст.
Завдання 1.
Як вплинула модернізація на розвиток культури народів світу?
Який характер мав цей вплив: позитивний чи негативний? Свою відпо-
відь обґрунтуйте.
Завдання 2.
Правильно чи помилково стверджувати, що без підвищення рівня
освіченості населення ані модернізація, ані індустріальне суспільство не
відбулися б? Свою відповідь обґрунтуйте. 

Немає коментарів:

Дописати коментар