понеділок, 7 березня 2016 р.

Проблемні задачі
Всесвітня історія – 8 клас
Тема 1. Великі географічні відкриття: зустріч цивілізацій 
Завдання 1.
Правильно чи помилково вважати, що відкриття Нового Світу – цеподія світового значення? Свою відповідь обґрунтуйте.



Завдання 2.
Подорожі Христофора Колумба привели до встановлення постійних економічних, політичних та культурних зв’язків між Європою та Америкою. Яку оцінку можна дати наслідкам цих взаємин: позитивну чи негативну? Свою відповідь обґрунтуйте.
Тема 2. Людина ранньої Нової доби 
Завдання 1.
Чому кінець XV – перша половина XVII ст. отримали назву ранньої Нової доби? Що нового з’явилося в житті людей? Свою відповідьобґрунтуйте.
Завдання 2.
Правильно чи помилково стверджувати, що Великі географічні відкриття сприяли зародженню нових суспільно-економічних відносин (капіталізму)? Свою відповідь обґрунтуйте.

Тема 3. Реформація і Контрреформація 
Завдання 1.
Поміркуйте над проблемою. Правильно чи помилково стверджувати, що Реформація докорінно змінила Європу? Свою відповідь обґрунтуйте.
Завдання 2.
Чому діяльність ордену єзуїтів вважають найбільш послідовним втіленням Контрреформації? Свою відповідь обґрунтуйте.
Завдання 3.
Існує думка, що зародження нових суспільно-економічних відносин (капіталізму) породило Реформацію, яка утвердила буржуазний (капіталістичний) світогляд.Поміркуйте над проблемою: що є причиною, а що є наслідком? Зародження капіталізму спричинило Реформацію чи Реформація спричинила виникнення капіталізму? Свою відповідь обґрунтуйте.
Тема 4. Західноєвропейські держави в XVI – першій  половині XVII ст.
Завдання 1.
Яке твердження, на вашу думку, відповідає дійсності:
1) встановлення абсолютних монархій у західноєвропейських дер-жавах в XVI – першій половині XVII ст. є наслідком Реформації;
2) встановлення абсолютних монархій у західноєвропейськихдержавах в XVI – першійполовині XVII ст. є наслідком соціально-економічного розвитку західноєвропейських держав. Свою відповідь обґрунтуйте.
Завдання 2.
Правильно чи помилково вважати, що події в Нідерландах у другій половині XVI ст. – це перша європейська буржуазна революція, яка перетворила цю країну на "школу капіталізму". Свою відповідь обґрунтуйте.
Завдання 3.
Правильно чи помилково вважати події в Нідерландах у другій по-
ловині XVI ст. релігійною війною? Свою відповідь обґрунтуйте.
Завдання 4.
Поміркуйте над проблемою: яку роль в історії країн Західної Євро-
пи відіграла Тридцятилітня війна?
Завдання 5.
З’ясуйте, які особливості мала Реформація в Англії XVI – першої
половини XVII ст.? Як їх можна пояснити?
Тема 5. Культура Західної Європи XVI – першої  половини XVII ст.
Завдання 1.
Поміркуйте над проблемою. Що нового з’явилося в культурі Європи в XVI – першій половині XVII ст. у порівнянні із середньовіччям? Чому цей період називають Відродженням? Свою відповідь обґрунтуйте.
Завдання 2.
Правильно чи помилково вважати, що північний Ренесанс є відображенням буремних подій, які мали місце в Європі XVI ст.? Свою відповідь обґрунтуйте.
Завдання 3.
Правильно чи помилково вважати, що у творчості митців Відродження відображене найважливіше надбання нової доби, а саме: ідея гуманізму? Свою відповідь обґрунтуйте.
Тема 6. Польська держава і московське царство 
Завдання 1.
Існує думка, що Польща була аграрно-сировинною базою для мануфактурного виробництва країн Західної Європи. Доведіть або спростуйте це твердження. Свій вибір обґрунтуйте.
Завдання 2.
Правильно чи помилково стверджувати, що Московське царство у своєму розвитку йшло слідом за західноєвропейськими країнами? Свою відповідь обґрунтуйте.
Тема 7. Криза старого порядку. Початок модернізації 
Завдання 1.
Поміркуйте над проблемою. Чому старий порядок зазнав кризи й чому розпочалася модернізація? Чи справедливим є твердження, що модернізація Європи почалася з Англії? Свою відповідь обґрунтуйте.
Завдання 2.
Поміркуйте над проблемою. Під революцією розуміють докорінний переворот у житті суспільства, зміну його соціально-економічної структури. Події в Англії другої половини XVII ст. називають революцією.Запитання: Що змінилося в житті англійців у другій половині
XVII ст.? Ці зміни були на краще чи на гірше? Як вплинула англійська революція на інші європейські країни? Свою відповідь обґрунтуйте.
Завдання 3.
Французькому королю Людовику XIV приписують висловлювання: "Держава – це я". Про що свідчать ці слова короля? Свою думку обґрунтуйте.
Тема 8. Доба Просвітництва 
Завдання 1.
Поміркуйте над проблемою. XVIIІ ст. увійшло в історію як Доба Просвітництва. Чому цей період вважають Просвітництвом? Хто кого просвітлював? У чому полягали характерні риси Просвітництва?
Завдання 2.
Як можна пояснити підсилення впливу Пруссії на німецькі та європейські країни? Свою відповідь обґрунтуйте.
Завдання 3.
Правильно чи помилково стверджувати, що "освічений абсолютизм" сприяв розвитку капіталістичних відносин? Свою відповідь обґрунтуйте.
Завдання 4.
Правильно чи помилково стверджувати, що війна за незалежність англійських колоній в Північній Америці є революцією? Свою відповідь
обґрунтуйте.
Тема 9. Східний світ 
Завдання 1.
Поміркуйте над проблемою. У часи Середньовіччя країни Сходу за
темпами свого розвитку випереджали країни Заходу. У XVI – XVII ст.ст.
ситуація докорінно змінилася. Як ви вважаєте, чому країни Сходу та За-
ходу помінялися місцями? Що дозволило країнам Заходу випередити у
своєму розвитку країни Сходу? Свою відповідь обґрунтуйт

Немає коментарів:

Дописати коментар